کوچکترین شرکت کننده و مادرش در حاشیه مسابقات امام علی(ع): بازی، مسابقه و تشویق عامل اصلی جذب خردسالان به قرآن است
شنبه, ۱ دی ۱۳۹۷
بازدید: ۴۳۰
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
به گزارش ستاد خبری دارالقرآن امام علی(ع)؛ مادر کوچکترین شرکت کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) که در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد، اظهارداشت: بازی همراه با آموزش قرآن عامل جذب کودکان است و آان را به قرآن علاقمند می کند. مژگان حیدرعلی مادر یسنا

به گزارش ستاد خبری دارالقرآن امام علی(ع)؛ مادر کوچکترین شرکت کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) که در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد، اظهارداشت: بازی همراه با آموزش قرآن عامل جذب کودکان است و آان را به قرآن علاقمند می کند.

مژگان حیدرعلی مادر یسنا کریمی، در پاسخ به این سوال که چطور رفتار کردید که دخترتان علاقمند به فظ قرآن شد و همراهی کرد؟ گفت: فرزند من هم در ابتدا لجوجی می کرد و همراه نبود اما نقش مربی خیلی زیاد بود و همان روز اول به وی گفت ما اینجا با هم بازی می کنیم و زمانی که فرزندم علاقمند به رفتن شد، آموزش قرآن را شروع کرد.

وی با تاکید براینکه باید بر موسسات قرآنی نظارت بیشتری شود، گفت: من دخترم را دو سال به یک موسسه بردم اما وی از قرآن زده شد سپس به یک حسینیه در قزوین بردم؛ چند نفر دیگر هم به این مشکل را داشته و به این حسینیه آمدند و دوباره به قرآن علاقمند شدند.

وی با ابراز تاسف از اینکه نحوه آموزش در برخی موسسات درست نیست و دو سال تلاش ما بی نتیجه ماند اما در این حسینیه مدام با بچه ها کار نمی کنند و تفریح وبازی را در آموزش ها گنجانده اند و به نظرم یکی از دلایلی که یسنا دلزده شد این بود که یک ساعت ونیم به صورت رسمی و مداوم با وی کار می شد و با بچه همراه نبودند تا حدی که پس از مدتی گریه می کرد و می گفت نمی خواهم بروم.

این مادر قرآنی افزود: پس از دو سالی که آموزشگاه وی را تغییر دادم حتی زمانی که بیمار هست می گوید مرا به کلاس قرآن ببرید؛ یسنا هم به دوستانش آموزش می دهد و هم آموزش می گیرد؛‌ به خواهر سه ساله اش هم دو سوره ناس و کافرون را آموزش داده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فرزند شما تفاوتی با هم کلاسی هایش دارد؟ گفت: معلم شان می گوید مطالب را زود بیان می کند و به درسش لطمه ای وارد نشده و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و اجتماعی تر شده و قرآن روی رفتار و گفتارش اثر گذاشته و از این سن با افراد قرآنی و خوب دوست می شود.

وی در خصوص تاثیر همراهی والدین بر موفیت فرزندان هم گفت: من هم در کنار دخترم می نشینم و با هم آموزش ها را فراگرفتم و به ۲۰ نفر از هم کلاسی های دخترم آموزش می دهم و به جای اینکه به بچه بگویم برو، بکن و دستور بدهم کنار و همراه وی بودم وبا قرآن آسایش و آرامش به زندگی ام آمد و دقیقا احساس می کنم که حافظه ام زیاد شده است

حیدرعلی با تاکید براینکه والدین نباید سخت گیری بیش از حد داشته باشند گفت: باید شرایط فرزندان را درک کرد و گاهی که فرزند من حوصله ندارد و کم خوابیده اصرار و لجبازی نمی کنم تا با علاقه و خواست خودش این مسیر را طی کند.

وی گفت: پدر و پدربزرگ وی هم مشتاق هستند و همه همراهی کردند و حتی با جوایز کوچک مشوق وی بودند زیرا مسابقه، تشویق در جمع و جایزه نقش زیادی در افزایش اعتماد به نفس خردسالان دارد.

×××

بخاطر تشویق، جایزه و مهربانی مربی ام قرآن می خوانم

یسنا کریمی متولد سال۹۱ که به عنوان کم سن وسال ترین فرد شرکت کننده در این دوره از مسابقات شرکت کننده حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم از قزوین شرکت کرده هم گفت وگویی کودکانه داشتیم؛ که آن را هم در ادامه آوردیم.

  • یسنا خانم خودت به قرآن علاقه داشتی؟

بله قرآن را دوست دارم.

  • قرآن را چقدر دوست داری؟

به اندازه نمره ۲۰

  • چی شد علاقمند شدی؟

به خاطر تشویق و جایزه.

  • دوست داری قرآن را کامل یاد بگیری؟

بله.

  • چرا؟

چون قرآن خوبه کلام خداست.

  • کی این حرف رو یادت داده؟

خودم تو ذهنم آمد.

  • جایی که الن داری قرآن می خوانی را بیشتر دوست داری یا می خواهی به موسسه قبلی بروی؟

اینجا که الان هستم.

  • چرا؟

چون خانممون خیلی مهربونه با هم بازی می کنیم حتی دوست دارم چادرم رو مربی ام درست کند.

  • تو کلاس چکار می کنی؟

من یک آیه می خونم دوستم آیه بعدی رو می خونه با هم سوره ها رو تموم می کنیم.

  • به نظرت توی مدرسه تو بالاتری یا دوستات؟

من.

  • چرا؟

چون جواب ها را می دهم هر وقت قرآن داریم من پای تخته می رم و می خونم اون ها سه آیه یاد می گیرند من خوشحالم که از همه بیشتر بلدم.

  • روزها چکار می کنی؟

قرآن و درس می خونم و بازی می کنم؛ تلاش می کنم حافظ قرآن بشم، مامان و بابا هم به من قرآن یاد می دهند.

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها:

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما