بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در دارالقرآن علامه طباطبایی
یکشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
بازدید: ۷۳۰
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور علما، ائمه جماعات و مسئولان کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قم در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد. در این مراسم آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی از فقهای شورای محترم نگهبان، و حضرات

مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور علما، ائمه جماعات و مسئولان کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قم در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی از فقهای شورای محترم نگهبان، و حضرات آیات رضا استادی و سید محمد غروی از اعضای شورای عالی حوزه، و جمعی از اعضای جامعه مدرسین و اساتید مجمع عالی تفسیر قرآن کریم ، مسئولان استانی و آقای امیرآبادی نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

حضور مردم در مساجد مطلوب نیست

آیت الله مدرسی یزدی در این همایش با بیان اینکه امروزه در برخی شهرستان ها از مساجد و نماز جماعت استقبال چندانی نمی شود، اظهار داشت: حضور مردم در مساجد مطلوب نیست؛ این موضوع به ما نشان می دهد که با روش سنتی نمی توان فعالیت فرهنگی مؤثر انجام داد، بر این اساس باید کارها را به روز کرده و نگاه ها به همه مناطق کشور معطوف شود.

وی با انتقاد از طرز برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا(س) در برج میلاد تصریح کرد: حضرت زهرا(س) الگوی حیا، عفت، علم و حجاب است، آن وقت برخی افراد در روز ولادت این بزرگ بانوی دوعالم بر خلاف سیره ایشان جشن برگزار می کنند و می گویند آن افراد کودک بوده اند؛ اگر کودک بوده اند باز هم کار اشتباهی مرتکب شده اند، زیرا این کودکان را با بی حیایی آشنا کرده اند؛ جشنی بر خلاف ارزش های اسلامی برگزار کرده اند و در روزنامه های شان می نویسند «چرا ایراد می کنید؟» و حتی به علما و مراجع بزرگوار هم توهین می کنند.

عضو جامعه مدرسین بر ضرورت احیای غیرت دینی در جامعه تأکید کرد و عنوان داشت: امروزه باید مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود و افراد با توجیه های متفاوت از ارزشهای اسلامی دست نکشند.

باید با محوریت مساجد به فعالیت های فرهنگی پرداخته شود

سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تأکیدات بسیاری بر رشد کانون های فرهنگی هنری دارند، گفت: مسؤولان باید اهتمام ویژه ای نسبت به این کانون های فرهنگ ساز در سطح جامعه داشته باشند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قم ادامه داد: ما بیش ا ز550 کانون فرهنگی هنری در سطح استان قم داریم و به دنبال این مسأله هستیم که فعالیت های فرهنگی بیشتری با محوریت مساجد انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: باید با محوریت مساجد به فعالیت های فرهنگی تبلیغی بپردازیم، زیرا از اثر بیشتری برخوردار است.

ائمه جماعت از کانون های فرهنگی حمایت کنند

حجت الاسلام روحانی با اشاره به نقش آفرینی کانون های فرهنگی در عرصه های فرهنگی کشور بیان کرد: بسیاری از موفقیت های فرهنگی در عرصه مساجد را مدیون این کانون ها هستیم.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان قم با تأکید بر اینکه اگر حمایت امام جماعت مساجد از کانون های فرهنگی وجود نداشته باشد، مسؤولان کانون ها نمی توانند هیچ فعالیتی داشته باشند، از ائمه جماعت خواست تا فعالیت های فرهنگی این کانون ها را مورد حمایت ویژه قرار دهند.

وی عنوان کرد: ما امسال سعی کردیم تا کانون ها را توانمندسازی کنیم، زیرا مسؤولانی که آموزش های لازم را ببینند بی تردید بهتر می توانند بر محل و یا منطقه خود تأثیر بگذارند؛ مسؤولان کانون های فرهنگی باید ظرفیت های فرهنگی محل خود را شناسایی کرده و طبق آن فعالیت کنند.

کانون های فرهنگی هنری در کنار بسیج، مرکز ثقل مساجد هستند

همچنین مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در این مراسم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید دارند تا کانون های فرهنگی هنری نیز مانند بسیج فراگیر شود، گفت: کانون های فرهنگی هنری یکی از ابزار جذب مردم به ویژه جوانان به مساجد است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) ادامه داد: کانون های فرهنگی باید در کنار بسیج، مرکز ثقل محکمی برای جذب افراد به مساجد باشند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند «آنگاه باید برای انقلاب اسلامی نگران باشیم که مساجد خالی باشد»، ابراز داشت: اگر اهالی یک محل یا منطقه مشاهده کردند که جمعیت مسجدی ها کم شده است باید همه تلاش خود را بکنند تا افراد جذب مسجد شوند و نگذارند مساجد خالی باقی بماند.

وی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نهال تازه روئیده ای است که به یک درخت تناور مبدل شده است و این توصیفی است که در قرآن کریم برای یاران پیامبر آمده که فرموده: كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ یعنی مثل یاران پیامبر به مانند زراعتی است که جوانه های خود را بیرون آورده و پرورش یافته تا محکم شود و بر ساقه های خود بایستد  به گونه ای که کشاورزان از این نهال رشد یافته که بزرگ و تنومند شده است به شگفتی و وجد می آیند و البته این قدرت و قوت کافران را به خشم می آورد کما اینکه هم اکنون کانون های فرهنگی مساجد به یک جمعیت کثیر میلیونی تبدیل شده اند به شکلی که رهبر عظیم انقلاب از این پشتوانه فرهنگی در کنار بسیج نام بردند که با همکاری بسیج در مسیر انقلاب گام برمی دارند.

تقدیر از مسجد یاوران استان قم/ مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برترین مسئول مسجد محور شد

در پایان این مراسم از آیت الله سید محمد غروی به عنوان درایت در مسجد داری و ارائه مباحث علمی و کاربردی، از حجت الاسلام و المسلمین میرعظیمی به دلیل فعالیت گسترده فرهنگی و اجتماعی در چتر مسجد، از خانواده شهید مدافع حرم حجت الاسلام و المسلمین تقی پور به عنوان نخستین امام جماعت شهید مدافع حرم و از مهندس مجید رفیعی به عنوان مسئول مسجد محور تجلیل شد.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری شبستان

گزارش تصویری قم فردا

------------------

خبرگزاری رسا

خبرگزاری برنا

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری ایسنا

----------------

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(pdf)

----------------

سایت صاحب خبر

سایت قم فردا

سایت قم نا

سایت قطره

سایت تی نیوز

سایت خبرفارسی

سایت خبروان

سایت شیعه شفقنا

سایت هشتگ

سایت مصطفی هاشمی

سایت نکس7

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما