رقابت 2400 نفر از قاريان و حافظان ممتاز كشور در مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي(ع)
سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۳
بازدید: ۳۶۱
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
هشتمين دوره مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي(ع) با شركت 2400 قاري و حافظ ممتاز قرآن طي روزهاي آينده در مركز فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي واقع در سرچشمه تهران برگزار مي‌شود. مرتضي نجفي قدسي مسئول دارالقرآن امام علي(ع) با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در اين مسابقات كه در رشته‌هاي

هشتمين دوره مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي(ع) با شركت 2400 قاري و حافظ ممتاز قرآن طي روزهاي آينده در مركز فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي واقع در سرچشمه تهران برگزار مي‌شود.

مرتضي نجفي قدسي مسئول دارالقرآن امام علي(ع) با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در اين مسابقات كه در رشته‌هاي حفظ كل، حفظ بيست جزء، حفظ ده جزء، حفظ 5 جزء، قرائت و ترتيل خواني قرآن كريم برگزار مي‌شود، قاريان و حافظان ممتاز از سراسر كشور در دو مقطع سني زير 16 سال و بالاي آن و همچنين در دو گروه جداگانه خواهران و برادران در دو هفته پياپي به رقابت مي‌پردازند.

وي گفت: ثبت نام اين دوره از مسابقات صرفاً به صورت اينترنتي بود و پس از اينكه به چهار هزار نفر از نخبگان قرآني كشور پيامك برگزاري اين مسابقات ارسال گرديد، بلافاصله در مدت ده روز تعيين شده براي ثبت نام، بيش از 2400 نفر داوطلب شركت در اين مسابقات شدند.

نجفي قدسي افزود: در اين مسابقات حدوداً يك هزار نفر از داوطلبان در بخش برادران و يكهزار و چهارصد نفر در بخش خواهران ثبت نام كرده‌اند كه در مجموع حدود 300 نفر در رشته حفظ كل قرآن، 315 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 580 نفر در رشته حفظ 10 جزء، 570 نفر در رشته حفظ 5 جزء، 350 نفر در رشته ترتيل خواني و 340 نفر در رشته قرائت قرآن شركت دارند.

وي اضافه كرد: حضور شهرستاني‌ها در اين مسابقات بسيار چشمگير است و اين مهم درحالي است كه اين دارالقرآن امكاني براي اسكان آنها ندارد و صرفاً برگزاري مسابقات و اهداي جوايز را برعهده دارد.

وي گفت: در اين مسابقات در بخش خواهران 455 نفر از شهرستان‌ها و 945 نفر از استان‌هاي تهران و البرز حضور دارند و در بخش برادران نيز 420 نفر از استان‌هاي البرز و تهران و حدود 580 نفر از شهرستان‌ها حضور خواهند داشت.

نجفي قدسي اضافه كرد: به منظور تسهيل حضور داوطلبان در مسابقات، برنامه زمانبندي مسابقات بزودي در سايت دارالقرآن علامه طباطبايي (www.dqat.ir) اعلام خواهد شد وليكن خواهران محترمه بدانند كه به علت افزايش تعداد آنها، مسابقات خواهران يك روز زودتر از موعد مقرر يعني از سي‌ام دي ماه آغاز خواهد شد و روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه يكم بهمن ماه ويژه داوطلبان تهران و كرج و پنجشنبه و جمعه ويژه داوطلبان شهرستاني خواهد بود.

وي افزود: مسابقات برادران نيز طي روزها هشتم تا دهم بهمن ماه برگزار خواهد شد كه روز چهارشنبه هشتم بهمن ويژه استان‌هاي تهران و البرز خواهد بود و روزهاي پنجشنبه و جمعه نهم و دهم بهمن ويژه داوطلبان شهرستاني از ساير استان‌هاي كشور برگزار خواهد شد.

نجفي قدسي درخصوص هيأت داوري اين مسابقات نيز اظهار داشت: شش گروه داوري از اساتيد برجسته قرآني كشور، داوري مسابقات را در بخش برادران و همچنين شش گروه از نخبگان داوران خانم‌ها، هيئت داوري بخش خواهران مسابقات را تشكيل مي‌دهند كه به طور همزمان در شش نقطه و محل مركز فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي (يادمان شهداي هفتم تير) واقع در ميدان بهارستان، سرچشمه اين مسابقات برگزار خواهد شد.

مراسم اختتاميه اين مسابقات نيز شامگاه جمعه سوم بهمن ويژه مسابقات خواهران و شامگاه جمعه دهم بهمن ماه ويژه مسابقات برادران با حضور برخي شخصيت‌هاي كشوري و با تجليل از نفرات اول تا سوم رشته‌هاي مختلف برگزار خواهد شد.

نجفي قدسي درخصوص جوايز اين مسابقات نيز اعلام كرد: مجموع جوايز نفرات برتر اين مسابقات به اضافه هداياي نقدي كه به حافظان و قاريان و تاليان قرآن اهداء خواهد شد، بالغ بر سه ميليارد ريال است و احتمال افزايش آن نيز وجود دارد.

وي افزود:‌ جزئيات و اطلاعات تكميلي مربوط به اين مسابقات پيوسته در سايت دارالقرآن علامه طباطبايي درج خواهد شد و داوطلبان با اطلاع‌رساني اين سايت همراه باشند.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

روزنامه جمهوری اسلامی

خبرگزاری ایکنا

روزنامه اعتدال

روزنامه رسالت

خبرگزاری مهر

خبرگزاری ایسنا

شبستان

قم نا

سایت قرآنی احسن الحدیث

تبیان زنجان

روزنامه عصر رسانه

خبرگزاری رسا

شفقنا

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما