بیانات حجت الاسلام قرائتی در همایش یاسین در آینه معرفت
جمعه, ۱۸ دی ۱۳۹۴
بازدید: ۳۴۲
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
  رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: امروز آل سعود تسلیم کامل خواسته های آمریکا و صهیونیست است و آیه ۱۲۰ سوره بقره سیمای آل سعود در قرآن کریم می باشد. حجت الاسلام والمسلمین قرائتی صبح پنج شنبه هفدهم دی ماه، در دومین همایش قرآنی «یاسین در آینه معرفت» که در دارالقرآن علامه طباطبایی
 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: امروز آل سعود تسلیم کامل خواسته های آمریکا و صهیونیست است و آیه ۱۲۰ سوره بقره سیمای آل سعود در قرآن کریم می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی صبح پنج شنبه هفدهم دی ماه، در دومین همایش قرآنی «یاسین در آینه معرفت» که در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: توجه به قرآن مورد دستور خداوند متعال است و باید آن را جدی گرفت.

وی ابراز داشت: متأسفانه قرآن برای ما جدی نیست و بیشتر به درس های دیگر پرداخته ایم؛ در حالی که قرآن در درجه اول قرار دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به جمله: «اشتغال یقینی، برائت یقینی می خواهد»، خاطرنشان ساخت: هر طلبه باید در هر سال تفسیر یک جزء از قرآن را مطالعه کرده باشد و اگر این کار را نکند، به قرآن جفا کرده است.

استاد قرائتی با اشاره به آیه 122 سوره توبه، تصریح کرد: آیه «وَ مَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُواْ كَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُواْ فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» ریشه حوزه های علمیه است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه باید قرآن را جدی بگیریم، ابراز داشت: المیزان تا پایان عمر، المیزان است؛ اما باقی کتاب ها اینطور نیست؛ باید مزه قرآن را چشید و برای آن کار کرد.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه نکات بسیاری در آیات قرآن کریم وجود دارد، خاطرنشان ساخت: آیه «و بالوالدین احسانا» یکی از نمونه هایی است که دارای نکات زیادی است که بنده 20 نکته از آن استخراج کرده ام.

استاد قرائتی با اشاره به اینکه در زمان انتخابات قرار داریم، تصریح کرد: قرآن برای عزل و نصب ملاکاتی همچون  ایمان، علم، تقوا، قدرت بدنی، امانت داری، جهاد، هجرت و ... بیان کرده است که دارای نکات جالبی است.

سیمای آل سعود در قرآن

وی با اشاره به سیمای آل سعود در قرآن، بیان داشت:  خداوند در آیه 120 سوره بقره فرموده است: «وَ لَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ/ هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: هدایت، تنها هدایت الهی است! و اگر از هوی و هوس های آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود»

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: امروز آل سعود تسلیم کامل خواسته های آمریکا و صهیونیست است و آیه مذکور سیمای آل سعود در قرآن کریم می باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اگر اسرائیل و آمریکا از کشوری راضی باشد بدان معنا است که آن کشور از نظام سلطه تبعیت کرده است، در تاریخ مشاهد نشده که از سوی وهابیت یک سیلی به یهود و دشمنان اسلام زده شود اما همین افراد شیعه کشی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که اگر طلاب در زمینه تفسیر کار نکنند مدیون قرآن هستند، اظهار داشت: شهریه حوزه های علمیه باید بر اساس قرآن باشد، باید توجه داشت که قرآن در همه عرصه ها از جمله سیاست، اقتصاد، اخلاق و روابط برنامه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.


وی ادامه داد: تمام مشکلات ازدواج جامعه با عمل به قرآن حل می شود، امروزه دختردارها خجالت می کشند که اعلام کنند دختر دم بخت دارند، باید توجه کرد که ازدواج نوبتی نیست بلکه بر اساس نیاز انسان انجام می شود؛ چگونه است که امروزه افراد به وسیله اینترنت برای خود لباس نمی گیرند اما می خواهند ازدواج اینترنتی انجام دهند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که قرآن کریم باید محور همه فعالیت های انسان ها قرار گیرد، ابرازداشت: در مسأله افزایش نسل قرآن کریم می فرماید که آمار مسلمانان باید بالا باشد از این رو مسأله افزایش نسل بسیار مهم است؛ اگر انسان می خواهد که از گمراهان نباشد باید قرآن و اهل بیت(ع) را با یکدیگر داشته و آن ها را جدی بگیرد.

وی عنوان کرد: همه نکات و راهکارها در قرآن وجود دارد که متأسفانه مراجعه نمی شود، ساده ترین کلمات قرآن برای با سواد ترین افراد نکته علمی دارد؛ صفاتی که در قرآن بیان شده باید برای یک عالم دینی لخاظ شود ممکن است که شخصی بسیار ملا باشد اما خصلت «اشداه علی الکفار» را نداشته باشند و نتواند یک تشر به دشمن بزند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که در قرآن کریم آمده که حفظ نظام واجب تر از نماز است، خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت امام(ره) چنین سخنی را مطرح کردند بسیاری متعجب شدند اما پس از مراجعه به قرآن متوجه شدیم که این سخن اساس قرآنی دارد که در سوره جمعه آمده است.

وی در پایان تاکید کرد: باید سبک زندگی را بر اساس قرآن اجرا کرد و طلاب باید نسبت به برگزاری دروس تفسیر اهتمام داشته باشند.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری خبرگزاری حوزه

گزارش تصویری خبرگزاری رسا

گزارش تصویری خبرگزاری شفقنا

گزارش تصویری خبرگزاری تسنیم

گزارش تصویری خبرگزاری ایلنا

گزارش تصویری قم نا

--------------------------------------------

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری رسا

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری ایسنا قم

خبرگزاری برنا

خبرگزاری مهر

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری خبرآنلاین

خبرگزاری ایلنا

خبرگزاری ایلنا 2

------------------------------------------

روزنامه اطلاعات(صفحه 11 Pdf)

روزنامه اعتدال (صفحه 1)

روزنامه اعتدال (صفحه 3)

روزنامه اعتدال (صفحه 6) 

روزنامه 19دی (صفحه 12) 

روزنامه ایران

-------------------------------------------

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما