اصلاح ماده 24 آیین نامه اجرایی قانون تشکیلات سازمان اوقاف و امور خیریه
پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۵
بازدید: ۴۵۴
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
 در پی درج مقاله «خطری که وقف و موقوفات را تهدید می‌کند» و انتشار فتاوای مراجع معظم تقلید و رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رعایت حدود اختیارات متولیان شرعی موقوفات، هیئت وزیران ماده 24 آیین نامه اجرایی قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه را اصلاح کرد . در پى

 در پی درج مقاله «خطری که وقف و موقوفات را تهدید می‌کند» و انتشار فتاوای مراجع معظم تقلید و رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رعایت حدود اختیارات متولیان شرعی موقوفات، هیئت وزیران ماده 24 آیین نامه اجرایی قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه را اصلاح کرد .

در پى درج مقاله «خطری که وقف و موقوفات راتهدید می کند» به قلم آقای مرتضی نجفی قدسی وانتشار فتاوای  مراجع معظم تقلید ومقام معظم رهبری مبنی بر رعایت حدود اختیارات متولیان شرعی موقوفات که در خبرگزاری ها و مطبوعات کشور انعکاس یافت، هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۲ خرداد ماه اصلاحیه ای بر ماده ۲۴ ایین نامه اجرایی قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه زد تا این سازمان نتواند اختیارات شرعی متولیان موقوفات را محدود ویا ساقط نماید.

گفتنی است سازمان اوقاف با ایجاد حساب بانکی به نام« صندوق راسخون » در صدد بود درآمدهای تمامی موقوفات غیر متصرفی که متولی منصوص شرعی از طرف واقف دارند را در این حساب تجمیع کند و عملا اختیار فعالیت را از دست متولیان موقوفات خارج نماید و در حقیقت با این کار فاتحه وقف و موقوفات خوانده می‌شد که خوشبختانه با اقدام بجا و بموقع هیات محترم دولت جلوی این تعدی و تجاوز به حریم موقوفات گرفته شد.

متن نامه وزیر ارشاد که منجر به اصلاحیه ماده ۲۴ ایین نامه احرایی سازمان اوقاف توسط هیات وزیران شد:

جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری

معاون اول محترم رئیس جمهور

باسلام و احترام

       به استحضار می رساند در پی تصویب اصلاحیه ماده 24 آیین نامه اجرایی قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه (تصویر پیوست) که مقرر می دارد کلیه واقفان و متولیان موقوفات غیر متصرفی نیز موظفند با ادارات اوقاف و امورخیریه حساب بانکی مشترک افتتاح کرده و نسبت به ثبت نحوه مصرف درآمد موقوفه، عملکرد و رخدادهای مالی موقوفات در بانک اطلاعات جامع موقوفات اقدام نمایند، جمع کثیری از متولیان موقوفات و شخصیت های علمی و مراجع معظم تقلید نسبت به این امر اعتراض نموده و اعلام داشته اند که دخالت سازمان اوقاف و امورخیریه یا هر نهاد دیگری در موقوفه های دارای متولی شرعا جایز نیست. لذا به پیوست اصلاحیه ماده 24 و تبصره آن جهت طرح در هیات محترم وزیران ایفاد میگردد.

       خواهشمند است با توجه به روشن بودن مساله دستور فرمایید بدون ارجاع به کمیسیون ذیربط مستقیما در دستور کار هیات محترم دولت قرار گیرد. از حسن توجه جناب عالی سپاسگزارم.

 علی جنتی       

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

متن تصویبنامه هیئت وزیران که در تاریخ 18 خرداد 1395 ابلاغ شده، بدین شرح است:

بازتاب خبر در رسانه ها :
خبرگزاری حوزه

خبرگزاری رسا

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

خبرگزاری ایلنا

خبرگزاری برنا

خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)

----------------------

روزنامه ابتکار

---------------------

سایت اطلاع رسانی دولت

سایت باشگاه خبرنگاران جوان

سایت قم نیوز

سایت خبری هدانا

سایت یزد فردا

سایت قم پرس

سایت صاحب خبر

سایت چهارراه

سایت ایران آنلاین

سایت رهتا

سایت خبریست

سایت تصنا

سایت قطره

سایت تی نیوز

سایت پست نگار

سایت کهلیک

سایت کلوب

سایت جی نیوز

سایت خبرچه

سایت وبلاگ 98

سایت خبرروز

 

 

 

 

 

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما