آیت‌الله مقتدایی: مردم نیازمند آشنایی با مفاهیم قرآن هستند
جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵
بازدید: ۳۸۶
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
دبیر شورای عالی حوزه‎های علمیه تاکید کرد: مردم امروز نیاز بیشتری به آشنایی با کلام الهی دارند؛ الان برنامه قرائت یک یا دو صفحه هر شب در ۲۷ هزار مسجد در کشور در حال برگزاری است که کار بسیار خوبی است ولی کافی نیست زیرا مردم نیاز به آشنایی با مفاهیم دارند. آیت‌الله مرتضی

دبیر شورای عالی حوزه‎های علمیه تاکید کرد: مردم امروز نیاز بیشتری به آشنایی با کلام الهی دارند؛ الان برنامه قرائت یک یا دو صفحه هر شب در ۲۷ هزار مسجد در کشور در حال برگزاری است که کار بسیار خوبی است ولی کافی نیست زیرا مردم نیاز به آشنایی با مفاهیم دارند.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی، عضو شورای عالی حوزه‎های علمیه، پنج شنبه شب، ششم خردادماه در جمع استادان قرآنی اعزامی به استان‌ها در ماه مبارک رمضان در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: به همت دارالقرآن علامه طباطبایی و مجمع تفسیر سفره‌ای از برکت علامه طباطبایی در کشور پهن شده و مفسران مباحث تفسیری را برای مردم بیان می‌کنند.

وی افزود مردم امروز نیاز بیشتری به آشنایی با کلام الهی دارند؛ الان برنامه قرائت یک یا دو صفحه هر شب در ۲۷ هزار مسجد در کشور در حال برگزاری است که کار بسیار خوبی است اگرچه کافی نیست زیرا مردم نیاز به آشنایی با مفاهیم دارند.

مقتدایی اظهار کرد: باید مردم را طوری با قرآن آشنا کنیم که در زندگی روزمره آنان موثر باشد و قرآن چنین ظرفیتی را دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‎های علمیه تصریح کرد: چیزی برای مردم بگویید که برای آنان مفید باشد از این رو تحقیقی در منطقه ای که اعزام می شوید داشته باشید و یک تفسیر موضوعی مورد نیاز مردم را بیان کنید.

استاد حوزه گفت: در جنب برنامه تفسیری باید هدایت و ارشاد مردم را برعهده داشته باشید زیرا وقتی استاد تفسیر حوزه به منطقه ای برود انتظار زیادی از او وجود دارد.

آیت الله مقتدایی با اشاره به دیدار اعضای خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری عنوان کرد: ایشان مطالب بسیار با ارزش و راهگشایی داشتند و بر وظیفه روحانیت در آشناکردن مردم با اسلام ناب تاکید داشتند و فرمودند انسان انقلابی کسی است که باتقوا، شجاع، صریح و مبارز باشد.

وی اظهار کرد: در نتیجه اقدامات شما هم مردم با کلام خدا و علوم اهل بیت(ع) آشنا می شوند و این راه، راه انبیاء بزرگ الهی است.

وی با اشاره به روایتی از یکی از معصومین(ع) گفت: مسیر تبلیغ، همان مسیر انبیاء است و انبیاء به واسطه وحی یک درجه بالاتر از شما هستند.

مقتدایی با اشاره به روایت دیگری عنوان کرد: براساس این روایت کسی که مردم را از گمراهی نجات دهد مانند این است که همه انسان ها را نجات داده است لذا شما با این اقدام می توانید مردم را با قرآن آشنا و آنان را احکام دین و علوم اهل بیت آشنا کنید.

وی تصریح کرد: مبلغان دینی در روز قیامت در حالی که تاجی از نور بر سر آنان است محشور خواهند شد و این نور همه عرصه قیامت را روشن خواهد کرد و حله‌ای بهشتی بر دوش خواهند داشت که نخی از آن از همه دنیا با ارزش‌تر است و به همه مردم معرفی می شوند که اینان عالمان آل محمد(ص) بوده‌اند.

مقتدایی عنوان کرد: مبلغان باید خودشان به آن چه می‌گویند عمل کنند، از امام خمینی(ره) نقل است که می‌فرمودند من از رسوایی قیامت می ترسم که مردم به آنچه ما می گوییم عمل کنند در حالی که ما خودمان به گفته‌هایمان عمل نکنیم.

وی اظهار کرد: امام علی(ع) فرمودند، «من هیچ سفارشی به شما نکردم و نهی از منکر نکردم مگر اینکه قبل از شما به آن عمل و یا از آن دوری کردم»، بنابراین ما هم باید این طور باشیم و در رفتار و گفتارمان با علم به این مسئله پیش برویم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: اعزام مفسران، اعزامی ویژه است و باید شأن آنان حفظ شود زیرا این افراد از بزرگان و اساتید حوزه هستند.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری حوزه

-------------------

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری فارس

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری میزان

-------------------

روزنامه مردم سالاری

روزنامه مردم سالاری (Pdf)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(Pdf)

روزنامه اعتدال

روزنامه اعتدال(pdf)

-----------------------

سایت تابش کوثر

سایت خبرنگار آنلاین

سایت اسپین نیوز

سایت خبر5

سایت خبرپو

سایت خبر وان

سایت تی نیوز

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما