آیت الله مقتدایی: استقبال از قرآن کریم نباید به حفظ و قرائت محدود شود
پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۴۸
بازدید: ۴۳۷
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
دبیر شورای عالی حوزه گفت: استقبال از قرآن کریم در نظام جمهوری اسلامی نباید به قرائت و حفظ محدود شود و باید نسبت به فهم و تدبر در قرآن کریم نیز توجه لازم را داشته باشیم. آیت‌الله مرتضی مقتدایی یکشنبه شب ، چهارم مرداد ماه ، در جلسه تکریم مفسران قرآن کریم که در دارالقرآن علامه

دبیر شورای عالی حوزه گفت: استقبال از قرآن کریم در نظام جمهوری اسلامی نباید به قرائت و حفظ محدود شود و باید نسبت به فهم و تدبر در قرآن کریم نیز توجه لازم را داشته باشیم.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی یکشنبه شب ، چهارم مرداد ماه ، در جلسه تکریم مفسران قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد استقبال عمومی نسبت به قرآن کریم در جامعه زیاد است، گفت: در خصوص قرآن برگزاری مسابقات حفظ و قرائت رایج شده است و مسابقات در بین اقشار مختلف با رونق باشکوهی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه باید نسبت به برگزاری مسابقات و برنامه‌های تشویقی با محوریت تبیین، تفسیر و ترجمه قرآن کریم اهتمام داشت، گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که تفسیر قرآن کریم در بین مردم رایج شود.

دبیر شورای عالی حوزه بیان کرد: استقبال از قرآن کریم در نظام جمهوری اسلامی نباید به قرائت و حفظ محدود شود و باید نسبت به فهم و تدبر در قرآن کریم نیز توجه لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اعزام مفسران قرآن کریم یکی از مقدمات اجرای این طرح است، اظهار کرد: شاهد بودیم که استقبال و موفقیت در اجرای این طرح خوب بوده است و باید از این فرصت‌ها استفاده کرده و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

مقتدایی اعزام اساتید مفسر به شهرستان‌ها و شرکت در جلسات مختلف را طرحی ارزنده برشمرد و خاطرنشان کرد: می‌توانیم بگوییم که اجرای چنین طرحی وظیفه است و باید پیامبر گرامی اسلام را در تبلیغ احکام و بیان قرآن کریم اسوه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم مرهم و شفاعت برای دل‌های کور و بی‌بهره از نور علم است، اظهار کرد: اجرای این طرح در گام اول شاید با برخی از کاستی‌ها روبه‌رو بوده است اما باید نسبت به رفع نواقص اهتمام داشته باشید و قطعا در آینده این اشکالات برطرف شده و طرح نیز با استقبال گسترده روبه‌رو خواهد شد.

دبیر شورای عالی حوزه ادامه داد: شما به عنوان یک استاد حوزه و کارشناس امور اجتماعی باید نسبت به آسیب‌شناسی مشکلات مناطق اهتمام داشته باشید.

وی با اشاره به هشدار آیت‌الله مکارم‌شیرازی نسبت به نفوذ فرقه‌ها در نقاط مرزی و خطری که ممکن است در آینده وجود داشته باشد، افزود: وی تاکید کرده است که باید در این مناطق نسبت به ایجاد حوزه‌های علمیه، برگزاری جلسات مذهبی، تقویت پایگاه‌های بسیج و... اهتمام داشته باشید و در این خصوص اقدامات قابل توجهی صورت گرفت.

مقتدایی گفت: شرکت‌کنندگان در طرح اعزام مفسر باید نواقص طرح و نواقص و مشکلات استان‌ها را گوشزد کنند و ما نیز اقدام لازم را برای حل این نواقص انجام خواهیم داد.

وی افزود: سال آینده باید از قبل ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا خود استان نیز برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از این اساتید را صورت دهد.

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری ایکنا

گزارش تصویری ایسنا

گزارش فیلم حوزه

گزارش تصویری شفقنا

---------------------------

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جوان

روزنامه رسالت

روزنامه همشهری استان قم

--------------------------

 خبرگزاری فارس

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری ایسنا قم

خبرگزاری برنا

خبرگزاری مهر

خبرگزاری ایلنا

خبرگزاری موج

خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری رسا

------------------------

سایت صدا و سیمای مرکز قم

سایت خبری شفقنا

سایت خبری صاحب خبر

سایت خبری عصر دیلم

سایت خبری آفتاب

سایت خبری دانشجو نیوز

سایت خبری پارسی نیوز

سایت خبری تیترجو

سای خبری استادنیوز

سایت سازمان تبلیغات اسلامی

سایت دبیرخانه دین پژوهان کشور

سایت خبری نیویدار

سایت خبری تی نیوز

سایت خبری واضح

سایت خبری پیگیر نیوز

سایت خبری خبریست

سایت خبری آرت آنلاین

سایت خبری قم نیوز

سایت خبری خبرفارسی

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما