آیت الله مسعودی خمینی: عظمت تفسیر المیزان در آینده هویدا می شود
پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴
بازدید: ۱۰۰۴
بازتاب ها : ۰
دیدگاه ها : ۰
عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه به این زودی ها عظمت تفسیر المیزان مشخص نمی شود، خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی تفسیری نوشته است که هنوز هم خیلی افراد نمی توانند این تفسیر را متوجه شوند. آیت الله مسعودی خمینی از اساتید حوزه علمیه قم،  چهارشنبه شب در دومین شب دوازدهمین همایش

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه به این زودی ها عظمت تفسیر المیزان مشخص نمی شود، خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی تفسیری نوشته است که هنوز هم خیلی افراد نمی توانند این تفسیر را متوجه شوند.

آیت الله مسعودی خمینی از اساتید حوزه علمیه قم،  چهارشنبه شب در دومین شب دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه باطن علامه طباطبایی را نمی توان برای افراد تفسیر کرد، اظهار داشت: ایشان شخصیتی عالم و عامل بود و علاوه بر اینکه عمل به شریعت داشت، چشم و دلش به سوی ملکوت باز شده بود.

وی با اشاره به جزوه تدوین شده از سوی فردی برای نقد المیزان، گفت: علامه طباطبایی نسبت به این موضوع تصریح داشت که «بله بنده اشتباه زیاد دارم و معصوم نیستم، اما اشتباهی که این آقا متوجه شود را بنده ندارم».   

 این عضو جامعه مدرسین افزود: امروز نیز در گوشه و کنار برخی افراد حرف هایی بر نقد المیزان می زنند؛ اما این اثر نقد دارد، ولی نقدی که این آقایان بفهمد، ندارد. 

 آیت الله مسعودی خمینی تصریح کرد: هیچ مسئله ای در حکمت، فقه، عرفان و فلسفه برای علامه طباطبایی پیش نیامد که برای ایشان لاینحل باشد.

 وی با اشاره به خاطره ای از مرحوم شیخ علی سعادت پرور از شاگردان اصیل علامه طباطبایی(ره)، ابراز داشت: ایشان تعریف کرد که علامه طباطبایی در عصر روز عرفات در مکه معظمه، دعاهایی می خواندند و از چادرها دور شدند و بنده به دنبال علامه رفتم تا اینکه مشاهده کردم ایشان سرش را روی خاک های زمین عرفات گذاشته است و شعر  «صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را * که سر به کوه و بیابان، تو داده‌ای ما را» زمزمه می کردند و اشک زیادی می ریختند.

 این عضو جامعه مدرسین همچنین خاطره دیگری از علامه طباطبایی(ره) نقل کرد و ابراز داشت: در بعد از ظهر یکی از زمستان های سرد، خدمت ایشان رسیدم که در حال لرزیدن از شدت سرما بودند؛ از این فقیه بزرگ دلیل این مسئله را جویا شدم که گفتند نفت نداریم.

 وی یادآور شد: بنده از علامه طباطبایی سوال کردم که چرا نفت ندارید؛ ایشان پاسخ داد کسی نبود که برود برای بنده نفت بگیرد، اما می خواست این را بگوید که پول خرید نفت نداشتم.

 این عضو جامعه مدرسین در پایان با تاکید بر اینکه به این زودی ها عظمت تفسیر المیزان مشخص نمی شود، خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی تفسیری نوشته است که هنوز هم خیلی افراد نمی توانند این تفسیر را متوجه شوند.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری حوزه

گزارش فیلمی از حوزه

گزارش تصویری جماران

گزارش تصویری مشرق نیوز

گزارش تصویری رسا

گزارش تصویری تسنیم

گزارش تصویری دوربین نت

گزارش تصویری شفقنا

----------------------------------------------

 روزنامه اعتدال (صفحه 1)

روزنامه اعتدال (صفحه 3)

 روزنامه 19 دی (صفحه اول)

روزنامه 19 دی (صفحه ششم)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه ایران

روزنامه جوان (صفحه 12)

روزنامه جوان (صفحه 13)

روزنامه رسالت

روزنامه مردم سالاری(pdf)

روزنامه مردم سالاری

روزنامه ابتکار

روزنامه جهان اقتصاد(صفحه 9)

هفته نامه افق حوزه (صفحات یک و سه)

---------------------------------------------

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری مهر

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری برنا

خبرگزاری رسا

خبرگزاری ایلنا

خبرگزاری ایلنا قم

خبرگزاری خبرآنلاین

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری ایکنا

  ---------------------------------------------

 سایت خبری جوان آنلاین

سایت خبری گفتمان شیعه

 سایت خبری ایران آنلاین

سایت خبری نشر خبر

سایت خبری صاحب خبر

سایت خبری بی قرار

سایت خبری آی پی نیوز

سایت خبری تی نیوز

سایت خبری آکاایران

سایت خبری ساتور

سایت خبری هدانا

سایت خبری پارس تلکس

سایت خبری خبرچه

سایت خبری ویستا

سایت خبری پی لایف

بخش خبری سایت یارد وب

 

 

 

 

 

 

 

 

 


بازتاب تصویری (0 بازتاب)
بازتاب در روزنامه ها و خبرگزاري ها (0 بازتاب)
بازتاب در سایت ها (0 بازتاب)
آلبوم تصاویر خبر
نظرات

آخرین مقاله
توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی چنین آورده است:

پیوندها
خاطراتی از استاد پرورش
گالری تصاویر
تماس با ما